Safari, afscheid, Afrika Burn en nog veel meer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Wolters - WaarBenJij.nu Safari, afscheid, Afrika Burn en nog veel meer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renate Wolters - WaarBenJij.nu

Safari, afscheid, Afrika Burn en nog veel meer!

Blijf op de hoogte en volg Renate

12 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Iedereen,

Het is al weer veel te lang geleden dat ik een verslagje heb getypt, het waren dan ook leuke en hele drukke weken. In middels zit ik al weer op de helft van mijn stage. In de afgelopen weken zijn heel veel leuke dingen gebeurt. En ik heb een nieuwe camera dus er zijn weer foto's!

Zoals vele weten is Casper 2 weekjes hier in Zuid- Afrika geweest. Na bijna 3 maanden en een helse race naar het vliegveld, had de aankomst bijna gemist (oeps!), kon ik hem eindelijk weer knuffelen. De eerste week hebben we veel in en rondom Kaapstad gedaan. Eindelijk heeft hij kennis kunnen maken met mijn leven hier! We hebben alle gebruikelijk dingen gedaan zoals Robben island, Cape Point en wijntour (hik!). Na deze week hebben we de Garden route gedaan. We zijn begonnen met een rit van 6 uur naar Knysna. Vanuit hier zijn de naar de plaatsjes Tsitsikamma, Jeffery's Bay, Plettenbergbaai, Mosselbay en Albertina geweest. Na al deze kleine maar mooie plaatsjes realiseerde ik me in wat voor een grote wereldstad ik nu woon. Het hoogtepunt voor mij was de safari in Albertina. We hebben overnacht in een luxe hutje op het safari park en s'ochtends en s'avonds safaries gedaan. Het is zo mooi om wilde dieren in het echt te zien in plaats van in een dierentuin. We hebben 4 van de big 5 gezien, helaas het luipaard niet. Onze safari werd nog een beetje extra avontuurlijk toen onze safari auto het begaf bij zonsondergang in het leeuwengedeelte. Maar we leven nog dus alles is goed gekomen! Na het rondreizen hadden Casper en ik nog 2 dagen samen in Kaapstad waarin koningsdag gevierd hebben en Lion's Head beklommen hebben. Casper gaat dit hele verhaal natuurlijk nog onder in de reacties aanvullen. Op maandag 28 april moesten we helaas weer afscheid nemen...

Gelukkig had ik niet heel lang de tijd om hem te missen want op donderdag 1 mei ging ik naar AFRIKA BURN! Het is geen festival te noemen maar ook geen idee hoe ik het anders moet noemen. Het is een heel kleurrijk gek dorp wat ontstaat in de woestijn waar alles mag en niks moet. iedereen loopt er in de raarste outfit en er zijn allemaal verschillende kampen waar elke dag iets te doen is, van t-shirts maken tot hoola-hoop dansen. S'avonds zijn er optredens die allemaal georganiseerd worden door de "festival" gangers zelf. Ook word er elke avond een van de kunstwerken verbrand die ook gemaakt zijn door mensen van Afrika Burn en de muziek gaat NOOIT uit. Het was echt een van de bijzonderste en bizarste levenservaringen ooit. Ik had het voor geen goud willen missen ondanks de uren lange rit door de woestijn en al het geregel.

De maandag na Afrika Burn was een moeilijke start op stage, half slapend ben ik de dag doorgekomen. Maar gelukkig kon ik weer verder aan mijn projectje werken, de Hope Club. Dit is een nieuw sponsorplan voor Beautiful Gate waar ik de verantwoording over heb gekregen. Het staat nog in de voorbereidingsfase maar ik ben super enthousiast dat ik iets nuttigs en winstgevends ga nalaten wanneer ik hier weg ga. Verder heb ik nog een leuke mededeling. Stichting Global Exploration heeft gevraagd of ik mee de drie groepen van jongeren die naar Zuid-Afrika komen wil begeleiden. Ik voel mij natuurlijk hartstikke vereerd en ben heel enthousiast om dit te doen! Dus ik kom ietsje later terug naar Nederland...De precieze datum is nog niet bekend maar het zal ergens tussen 27 en 30 juli zijn.

Afgelopen weekend heb ik toch na 3 maanden maar eens iets gedaan aan mijn school en YPO werk en ben ik naar Mzoli's geweest met collega's, super gezellig! Na mzoli's hebben zij ons rondgeleid door het township waar ze wonen en ons hun shacks (huizen) laten zien. Het was erg interessant en confronterend om te zien hoe onze collega's leven.

Ik heb wel weer even genoeg geschreven. Happy reading!

  • 12 Mei 2014 - 22:16

    José :

    Ha schaap,
    Wat leuk om Casper bij jou op de foto's te zien staan daar! Die tijd is zeker omgevlogen; ik heb veel aan jullie gedacht... Weer een leuk verslagje heb je gemaakt; ik zag het helemaal voor me hoe je half slapend na de Afrika Burn op je stage/werk zat, hihi. Dat van die autopech bij de leeuwen is herkenbaar; daar is nu ook een reclame van in Nederland (van de Jumbo :-) ). Leuk dat je die groepen mag gaan begeleiden, al zal niet iedereen blij zijn dat je dan later terugkomt...

  • 13 Mei 2014 - 11:27

    Martine:

    Hee Naatje,

    Fijn om weer vanalles te lezen. Je zou zo een programma kunnen maken bij BNN.
    Wanneer je terug komt, is het leventje hier in Sittard-Geleen te saai voor je.
    Of nee, dat was het al. Je verkent niet voor niets de wereld.
    Sittard-Geleen is nu gewoon een je rustplek (of vakantieplek?).
    Nog genoeg te ontdekken voor jou. Er zijn geen grenzen….die maken we zelf.

    Ik kan je beter Maadje i.p.v. Naatje noemen; van Nomaadje.

    Dag Maadje
    Dikke kus
    Martje

  • 13 Mei 2014 - 12:30

    Theo:

    Hoi dochtertje,

    Ik ben onder de indruk van al je avonturen. Ik heb ook het youtube filmpje dat je op facebook gepost hebt gezien. Machtig mooi. Ik kan me voorstellen dat je dat niet hebt willen missen.
    Als je eind juli terug bent heb je iets moois om terug te kijken en een ervaring rijker.
    Ik ben trots op je.

    Dikke knuffel

  • 15 Mei 2014 - 08:31

    Opa:

    Hoi Renate.
    Wat een avonturen. Het is fijn om dit allemaal te mogen meemaken. Dit is een levenservaring voorje hele leven . Wij zijn trots op je.
    veel liefs van opa en oma .

  • 19 Mei 2014 - 23:54

    Odie:

    Lieve Naatje

    Ieder verslag brengt jou dichterbij huis.
    Het is geweldig wat je allemaal doet en nu weer verlengen om met Global mee te gaan, die keuze snappen papa en ik wel hoor !
    Ons kleine meisje wou de wereld veroveren en is in Zuid-Afrika begonnen,
    Wij zij apetrots op je !

    Als je terug bent maken we onze eigen safari!

    Dikke kus

    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hallo allemaal, Ik ben vanaf 6 februari 2014 voor 5,5 maand in Kaapstad, Zuid-Afrika, voor mijn stage. Hier zal ik proberen eens in de zoveel tijd mijn ervaringen van deze geweldige plaats op te schrijven en te delen met jullie! Natuurlijk mogen jullie reacties plaatsen op mijn verhaaltjes! Maar mam (!) en andere spelling/Nederlands aanbidders, spellingchecks worden niet gewaardeerd :).

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 6296

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: